Çaylaklar için Astronomi

Çok eski zamanlar da yaşayan insanların gökyüzünü tanıma, yıldızların hareketlerini öğrenme çabasını düşündükçe ne kadar şanslı olduğumuzu hissediyorum.
Astrolojik çağlarla ilgili araştırma yaparken tesadüfen bir gökyüzü modelleme programı buldum. Bilimsel olarak çok gelişmiş değil. Açıkçası sevdiğim tarafı da bu oldu, güzelliği basit olmasında. Bu gece gökyüzü nasıl olacak diye merak ediyorsanız 10, 1000 hatta 10.000 yıl öncesinin ya da sonrasının gök haritasına ihtiyacınız varsa bu program sizi bir tarlanın ortasına koyup gökyüzünü de üstünüze seriyor. Birçok yardımcı aracıyla sizi Sadece dünya değil güneş sistemin de ki birçok gezenin istediğiniz noktasına götürüp birebir gökyüzünü modelliyor. Seçtiğiniz gezegen ya da yıldızlarla ilgili detaylı bilgiler de veriyor. Bir çok takımyıldızını mitolojik figürleriyle de göstermesi de artısı. Ve dahası bu açık kaynak kodlu programı http://www.stellarium.org/ adresinden ücretsiz indirebilirsiniz.

Yıldızlı gökyüzünün keyfini çıkarın.

1 yorum:

vesaire dedi ki...

Zaten buralar iyice sıktı artık. Ben gökyüzünde bir yıldızın yanına gidiyorum. Daaaa da dönmem artık!
Teşekkür ederim, biletimi senden aldım Gökhancığım.

Yorum Gönder